Sau cum am deschis cutia Pandorei!
În copilărie am fost foarte pasionată de alchimie. Citeam mult despre Piatra Filosofală și prelucrarea metalelor nobile. De atunci mi s-a înscris în vene pasiunea pentru bijuterii. Inițial doar visam cum pot topi aurul, argintul, platina, cum le pot combina în așa fel încât să pot crea cele mai frumoase podoabe.
Între timp am ajuns să mă înscriu la Facultatea de management, pentru că mi-am dorit să fac din pasiunea mea un brand cunoscut în toată lumea. Dar iată că această dorință mi-a fost alimentată și mai tare când, într-una dintre sesiuni profesorul ne-a dat temă pentru proiectul de final de an: construirea propriei afaceri, în franciză și într-un mod inedit, care nu mai fusese până atunci prezentat la noi în România. Toate bune și frumoase, numai că eu îmi doream să am propria mea afacere, nu una deja cunoscută în toată lumea. Uitându-mă înapoi la acele vremuri, realizez cât de mult greșeam dacă aș fi mers în continuare în direcția aceea!
Ca să fie treaba, treabă și să ne pună și mințile la contribuție, profesorul ne-a spus că proiectul trebuie făcut sub formă de joc virtual care, la un moment dat, să poată fi implementat ca modalitate de studiu pentru studenții la management și astfel, să se îmbine cu realitatea zilelor noastre. Mda. Eu și jocurile virtuale. De unde atâtea jocuri, domnule profesor, când eu stau toată ziua cu nasul în cărțile dumitale și în rețete străvechi de alchimie? Însă, până la urmă mi-am luat inima în dinți. Cât de greu putea fi să creezi un joc cu o afacere în franciză?
Am răscolit internetul căutând francize de succes din întreaga lume. Dacă e bal, bal să fie. Una dintre ele, pe lângă binecunoscutul Vodafone este și Meli Melo, brand de altfel, 100% românesc. Însă, cum eu sunt fan altfel de bijuterii iar micul alchimist din mine încă își dorește să facă performanță am ales o altă franciză profitabilă și anume Amazing Jewelry, creată de unul dintre fondatorii Pandora, Jasper Nielsen. Dar pentru că ideea de bijuterie se adresează cu precădere doamnelor, dar nu numai, sunt convinsă că voi avea în timp, același succes cu afacerea mea, precum a avut el cu Pandora și mai nou, cu Amazing Jewelry! Așadar am căutat un specialist în software care avea să îmi creeze viitorul joc și ne-am pus pe treabă.
Jocul nostru este despre cum să câștigi într-o afacere de succes, realizată în franciză, dar care să aducă un plus de noutate pe piața din România. Un joc virtual, de oameni mari, transpus în realitate. Cei care participă la el sunt toți tineri antreprenori, care au renunțat la ideea de start-up în favoarea francizei, nu doar pentru know-how-ul și notorietatea cu care vin la pachet o astfel de afacere ci și pentru că țintesc sus, foarte sus și își doresc să își atingă scopurile alături de cei mai buni. Și cum frumusețea a vândut întotdeauna, Amazing Jewelry este brandul perfect pentru câștig!
Primul pas din acest joc este ca protagoniștii să îl convingă pe Jasper Nielsen că este profitabil pentru el să aducă și în România Amazing Jewelry. Momentan există 13 magazine în mai multe țări ale lumii, majoritatea în Europa. Pentru fiecare idee nouă și pas detaliat (conturarea planului de afacere, prospectarea pieței, alegerea locului potrivit pentru magazin, ajustarea planului în funcție de cerințele și restricțiile francizorului, conturarea calendarului de vizite efectuate de acesta, al orelor de consultanță, acces la materialele de marketing și promovare, convenții francizați, efectuarea programelor de training și instruire din rețea, etc). participanții la joc primesc puncte care îi aduc cât mai aproape de realizarea viitoarei lor francize.
Pasul următor este deschiderea efectivă a magazinului. Jocul va permite realizarea întregului magazin, în format 3D, exact după cerințele și principiile de funcționare ale francizorului. Participanții își pot mobila locația, decora și aranja întocmai după modelul celorlalte magazine aflate în franciză. Următoarea mișcare va fi o promovare intensă, bine țintită, cu alegerea publicului căruia i se adresează afacerea, alegerea canalelor media adecvate, publicitate outdoor, participare la evenimente care presupun accesorizarea ținutelor cu bijuterii de calitate. Astfel, Amazing Jewelry va deveni cunoscută la nivel național iar cifra de afaceri se va mări cu cât prezentarea și notorietatea francizei vor fi realizate cât mai eficient. Fiecare element din acest nivel aduce puncte prețioase ce propulsează protagoniștii către pasul următor.
În acest punct al jocului primii trei clasați vor fi invitați de Jasper la discuții pentru că acesta își dorește să își mărească portofoliul de produse. Jocul va fi câștigat de acela care îi va propune francizorului un element inedit, de nerefuzat, care să reprezinte cât mai fidel publicul din România, iar Jasper va deschide astfel un nou magazin sau chiar o masterfranciză în România!
Eu am ales să îl conving pe Jasper, dincolo de detalierea celor de mai sus, că va avea numai de câștigat dacă va include în magazinele sale și creațiile mele, bijuterii fine, delicate, toate cu motive tradiționale românești, specifice diferitelor zone etnografice. În felul acesta, Jasper va fi cunoscut în toată lumea ca fiind primul promotor străin al unor tradiții și creații românești iar acestea, micii mei copilași, vor face înconjurul lumii în toate magazinele Amazing Jewelry! Mai mult, pentru că arta bijutierilor de pe aceste meleaguri are rădăcini puternice în antichitate și preistorie, ce poate fi mai frumos decât să găsești rețeta potrivită pentru celebrele brățări dacice, să le reproduci în așa fel încât acestea să poată fi purtate și promovate de unul dintre cei mai de succes francizori din lume?
Dorința mea de a avea propria afacere, brusc a fost dată uitării când mi-am dat seama că asocierea cu Amazing Jewelry, chiar dacă este un fapt neobișnuit până acum, va contura în România posibilitatea ca micii antreprenori să își poată promova brandurile românești alături de nume impozante în mediul de afaceri internațional, crescând ratingul de țară al României și, totodată, afacerile de succes, internaționale. Astfel, prețioasele motive tradiționale românești vor împodobi trupurile grațioaselor doamne, domnișoare și impozanților domni din toată lumea iar Jasper Nielsen își va putea trece în palmares, pe lângă creațiile Pandora și un nou brand românesc cu care are toate atuurile să se mândrească: Art by DorA!
Culmea știți ce este? Că am creat jocul, l-am implementat, l-am prezentat profesorului, am luat nota maximă la proiect și, după câteva luni de la toate acestea, mă trezesc într-o dimineață cu profesorul la ușă, ținând în mâini o invitație semnată chiar de Jasper Nielsen în care își exprima dorința să ne cunoaștem și să îi prezint creațiile mele, în vederea deschiderii unei masterfrancize în România!
Cred că nu vă imaginați cum mi s-au înmuiat picioarele. Se învârtea tot universul acesta cu mine dar m-am ținut tare și, pentru că am vrut să-l dau pe spate pe Jasper Nielsen cu creațiile mele, am realizat un colier din aur, pe modelul brățărilor dacice despre care vă povesteam, iar capetele le-am decorat cu un trup de dracones, stindardul dacic ce în loc de ochi avea două diamante de cea mai pură calitate.
M-am dus la întâlnire, i-am arătat bijuteria, iar restul au fost efectiv, detalii. Partea mea de investiție, vizitele francizorului, deschiderea magazinelor în trei orașe mari ale țării….toate au venit de la sine, de parcă acea alchimie din copilărie, precum și toate istoriile acestui neam au conlucrat pentru ca ceea ce vedeți voi astăzi în vitrinele Amazing Jewelry, alături de creațiile lui Jasper Nielsen să fie amestecurile mele de magie, metal prelucrat și vise copilărești, devenite peste ani, cea mai palpabilă realitate!
* Articol scris pentru Spring Super Blog 2017!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu