Țara Zarandului, la pas!



Unul dintre țelurile mele în viața asta e să călătoresc cât mai mult. Indiferent de destinația aleasă, eu cred că, o călătorie este, în primul rând o descoperire a sinelui. Orice drum poate fi și inițiatic și plin de revelații, atât timp cât te lași cuprins de magia lui.

Am descoperit asta de ceva ani, în drumurile mele prin țară. Curios, dar țara asta, în care trăim și tu și eu e plină de…alte țări. Ai observat? Țara Românească, Țara Moților, Țara Zarandului, Țara de Foc a Dobrogei și tot așa. Oamenii aceștia, amalgamul acesta etnic le-a format. Fiecare țară cu magia ei. Și cel mai fermecat moment în toată povestea asta este acela în care, nici nu simți că ai trecut dintr-o țară în alta. Nu sunt semne de avertizare. Nici afișe de bun venit. Pur și simplu treci, dintr-o parte în alta, fără pașaport. Păi în felul acesta, tot să călătorești, așa-i? Te invit să descoperim astfel, împreună, Țara din Țara Mea!

Una dintre țările din țara mea despre care nu am povestit până acum, decât în treacăt este vestita țară a Zarandului. Leagăn pentru Horia, Crișan, Avram Iancu și mulți alți oameni importanți ai istoriei noastre, această țară din România te ia prin surprindere încă de la intrarea în ea. Care intrare, vei spune? Păi cum care intrare? Aceea dinspre Deva, sau cea dinspre Arad, ori Alba, oricare intrare ai alege, tot surprins vei fi!


Cum spuneam, nu te întreabă nimeni de pașaport. Și nici nu te controlează la vreo vamă, să nu care cumva să transporți cine știe ce lucruri interzise. Dar nu pentru asta vei fi surprins ci, pentru că, la orice cotitură, după orice curbă, peisajul se schimbă. Acum vezi stânci colțuroase, învecinate cu calcarul Apusenilor, acum vezi pășuni întinse, sau drumuri tăiate șerpuit printre copaci înalți. Ți se taie răsuflarea la cât de frumoasă e Țara Zarandului și, mulți care trec prin ea nici măcar nu știu unde se află!

Citește mai departe, aici! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu