Wu Xing – magia celor cinci elemente

Cred că aveam vreo 22 de ani prima dată când am mâncat un preparat din bucătăria chinezească. Senzația nu o poți uita vreodată: o explozie de arome bine dozate, nici prea spicy, nici prea dulci, o multitudine de texturi care mai de care mai îmbietoare pentru papilele gustative și, toate aranjate cu grijă în niște cutiuțe care, la prima vedere pot părea destul de micuțe atunci când foamea depășește imaginația, dar pe măsură ce te delectezi cu conținutul, constați că sunt făcute fix pe măsura apetitului tău.

Nu am să uit niciodată această experiență și primele încercări stângace de a folosi bețișoarele într-o astfel de cutie. Eram de tot râsul și nu numai pentru prietenii mei, ci și pentru ceilalți din restaurantul Wu Xing unde încercam eu să mă familiarizez cu delicioasele mâncăruri chinezești. 

Dar, vedeți voi, toate au un scop pe lumea asta. Eram atunci la masă cu niște prieteni care se distrau copios văzându-mă cât mă torturau bețele chinezești. Nu le-ar fi trecut prin cap să mă ajute unul măcar, pentru că toți erau prea ocupați să îmi facă poze pe care, mai apoi să le împrăștie pe internet ca să mai râdă și alții. La un moment dat văd că se apropie de masa noastră unul dintre cei mai atractivi bărbați pe care mi-a fost dat vreodată să îi cunosc. Mă privește direct în ochi și, instant, am simțit cum iau foc. Se așează fără niciun cuvânt lângă mine, îmi ia mâna într-a lui și începe să îmi explice, rotind totodată cu degetele mele, buclucașele bețe chinezești: 

"Știi, mâncarea chinezească este mai mult decât un amestec de mirodenii și culori. În preparatele acestea chinezii au picurat câte puțin din toate cele cinci elemente naturale: lemn, foc, pământ, metal și apă. Așa că, atunci când mănânci, tu practic primești din energia fiecărui element în parte. Acum, haide să ne jucăm un pic și ia privește cum poți stăpâni tu elementele, cu ajutorul bețișoarelor fermecate! Vezi ciupercile acestea cărora li se spune urechi de lemn? Ele sunt parte din energia pământului, pe care tu tocmai ai prins-o între bețișoare. Ia gustă! Simți în interior parfumul pământului după ploaie? Ei bine, ciupercile astea așa s-au născut…din atingerea solului de către picăturile vesele de ploaie. Vezi? Deja ai prins două dintre elemente cu bețișoarele tale, îmi spuse, fără să îmi dea nicio clipă drumul la mână".

"Bambusul și morcovii din "Puiul Sichuan" pe care văd că vi l-ați comandat cu toții reprezintă textura lemnoasă a materiei. Gustă să simți exact ce spun". Și tot cu bețișoarele din mâna mea îmi dă să gust. Într-adevăr erau crocante și foarte gustoase. 

"Să știi că cele cinci elemente și ordinea lor nu sunt deloc întâmplătoare în filosofia chineză. Ba, mai mult, această teorie a celor Cinci Elemente reprezintă o schemă complexă prin care chinezii cred în interacțiunea elementelor cosmice cu organele interne. Și, cum este rândul metalului acum privește cu atenție texturile din cutii. Vezi cum îmbinarea dintre culori și sosuri îți dă impresia că totul este un întreg, metalic? Acum gustă un pic și din “Furnicile în copac”. Nu strânge bețișoarele, ci doar lasă-le să alunece încet în castron și surprinde-te de ce prinzi între ele. Așa-i că acum simți că tot interiorul ți-a luat foc (îmi luase de când l-am văzut, fie vorba între noi) de la gustul pastei de ardei iute"? 

Prietenii mei încremeniseră. Ba, mai mult, uitaseră să se mai distreze copios pe seama mea. Eu…mă făcusem grena de-a dreptul și nici în ziua de astăzi nu îmi este clar dacă de la emoție sau de la furnicile în copac.

Credeți că misteriosul bărbat s-a oprit aici? Ținându-mi bine mâna între degetele lui, mă privește în ochi și continuă:

"Vezi tu, cele cinci elemente pe care și le-au pus chinezii în farfurie sunt realizate după o anumită ordine care se numește “succesiunea de generare reciprocă”. Asta înseamnă că, universul care a generat aceste elemente, va pune și în interiorul tău câte puțin din fiecare cu ajutorul mâncării, în așa fel încât tu, prin tot ceea ce faci să împărtășești la rândul tău, mai departe: tăria lemnului, pasiunea și căldura focului, fertilitatea pământului, rezistența metalului și luciul lui atunci când reflectă lumina și blândețea binefăcătoare a apei. În mâncarea chinezească este vorba despre a primi și a da mai departe. Așa că încântă-ți simțurile cu fiecare element, asimilează-le pe toate și dă mai departe atunci când va trebui"!

Mi-a dat drumul la mână s-a ridicat, ne-a salutat și a plecat. Am rămas muți cu toții. După ce privirile nu ni s-au mai intersectat deloc am constatat că învățasem să folosesc bețișoarele. Prietenii mei se opriseră din glume și își foloseau de zor telefoanele să povestească și altora cum un bărbat superb, misterios m-a învățat în sfârșit în câteva minute să mănânc cu bețișoarele! Pe rețelele de socializare povestea deja făcea furori, mai ales că unul dintre prietenii mei a avut geniala idee să mă și filmeze în timp ce luam lecții de la maestrul misterios. 

Astăzi, la câțiva ani buni de la această întâmplare, mâncarea chinezească este una dintre favoritele mele ori de câte ori găsesc prin lume un restaurant Wu Xing. Între timp, pe lângă faptul că au mult mai multe specialități chinezești în meniu (față de anul 1999 când au deschis primul restaurant în București) oamenii aceștia fabuloși cu tot cu filosofiile lor chinezești au lansat și noua aplicație Wu Xing pentru mobil! Se numește Share Your Box (compatibilă cu IOS și Android) iar cu ajutorul ei poți share-ui oricând, de oriunde delicioasele mixuri chinezești. Dacă aș fi avut-o la îndemână acum câțiva ani vă dați seama ce furori făceam în online? Nu-i nimic, căci datorită acestei aplicații, pe care o folosesc ori de câte ori mănânc cu bețișoarele fermecate am grijă să postez atât pe blogul meu cât și pe toate rețelele de socializare pe care le folosesc toate momentele drăguțe share-uite cu prietenii, atunci când mănânc de la Wu Xing. Sunt convinsă că, undeva, cândva, maestrul misterios care a îmblânzit bețișoarele fermecate în mâna mea va vedea la un moment dat ori o fotografie, ori un filmuleț sau chiar comentariile mele pline de savoare și ne vom întâlni din nou. 

O să îi mulțumesc atunci căci mi-a îmbogățit viața cu lecția celor Cinci Elemente așa cum nu am avut ocazia când ne-am întâlnit. Am învățat datorită lui, să împărtășesc nu doar cu prietenii momentele de bucurie, mâncarea chinezească și, la rândul meu, să îi învăț pe alții să folosească bețișoarele fermecate pentru a reda universului, în modul propriu, cele cinci elemente.

Și, cum pentru fiecare comandă lansată prin aplicația Share Your Box până la 30 aprilie 2017 aveți un discount de 15% din total, eu vă îndemn să share-uiți și voi vestea asta și poate așa, împreună, îl vom găsi mai repede pe bărbatul misterios! Vă veți da seama într-o clipă cine este și nu-l veți putea rata! Doar prefaceți-vă că nu știți să folosiți bețișoarele chinezești și va apărea ca prin minune, din toate cele cinci elemente, într-un restaurant Wu Xing!

* Articol scris pentru Spring Super Blog 2017! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu