Cea de-a patra editie a Festivalului International de Teatru pentru copii si oameni mari de la
Ultimele doua zile ale festivalului au adus in atentia publicului, pe langa povestile celor mici, cum ar fi “Harap – Alb”, “Stan Patitu’”, “Sanziana si Pepelea” sau “Cum a devenit Arthur Rege?” si spectacole pe gustul oamenilor mari: “Amor Omnia” realizat de Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely din Timisoara. Amor Omnia trateaza iubirea, cu ajutorul unui joc de lumini si al comunicarii non-verbale. Este o demonstratie plina de lumina, culoare si miscare prin care arata spectatorilor ca potentialul trupului uman este unul inca nedescoperit si ca iubirea se poate exprima aproape sublim prin miscarile trupului, dincolo de orice bariere impuse de limbaj.
“Les Masques en moi” realizat de Teatre Atelie 313 din
“Candid”, un spectacol in regia lui Cristian Pepino a reusit sa imbine modernismul cu fascinanta lume creata de Voltaire. Este un spectacol alert, plin de culoare si muzica, un spectacol jucat in mai multe limbi si care, pe langa mijloacele clasice ale animatiei foloseste si tehnica proiectiei digitale. “Candid” aduce un plus de luminozitate teatrului in care papusile trec dincolo de statutul de simple marionette si prin viata, conturand personaje si chiar mai mult, situatii care sintetizeaza ideile umaniste despre putere, libertate, razboi sau iubire, concretizandu-le in miscari si scene pline de realism si transpuse cu mare talent si ingeniozitate in fata publicului. “Candid” este un spectacol plin de intelesuri, maiestuos redate intr-un registru comic, apropiat publicului si care isi trage seva din insasi situatiile reale desprinse din viata.
Un alt spectacol marcant prezent in cadrul Festivalului International de Teatru de la
Desigur ca magia momentului este data chiar de muzica, de acorduri pline de culoare sau unele atat de melodioase si line incat te duc cu gandul la muzica sferelor. Marionetele lui Jordi Bertran sunt personaje fara acte, fara carti de identitate sau pasapoarte, ce reusesc sa calatoareasca dincolo de orice granite si bariere, cu ajotorul muzicii, spectacolului si mai ales cu ajotorul comicului situatiilor. Jordi Bertran a reusit sa dea timp de o ora, o alta definitie a tot ceea ce inseamna scena teatrala la nivel mondial! Jordie Bertran a demonstrat la Alba Iulia ca firele nevazute ale muzicii se imbina perfect si armonios cu cele ale unei papusi care prinde viata la auzul acordurilor, trecand dincolo de spatiul scenei, intr-o alta scena denumita generic… viata!
Festivalul International de Teatru de la
Dincolo de toate aceste spectacole, manifestarile culturale au mai inclus si proiectii de scurt metraje, ateliere de constructie si manuire papusi, un atelier de origami, unul de scenografie si chiar de improvizatie scenica! Pe toata durata festivalului au avut loc lansari de carte, dintre care putem aminti “Opere Cumplite” a lui Florin Piersic Junior si “Desprinderea de Pluton. Underground Ariel 1999-2009” a binecunoscutului critic de teatru Anca Rotescu! Despre "Opere cumplite" pot sa spun pana acum, doar atat: nu sunt chiar atat de cumplite pe cum le anunta titlul, sunt lectii din care daca deschizi bine ochii ai de invatat, prezentate intr-o maniera nonconformista ce-i drept, care sparge tiparele si normele preconcepute legate de "asa se face". Cu toate acestea este o carte plina de sensibilitate, in ciuda limbajului dur pe care il adopta. Despre cartea Ancai Rotescu inca nu ma pronunt, astept sa o citesc din scoarta in scoarta mai intai!
Festivalul International de Teatru de la
Copyright imagini festival: iatalumea.blogspot.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu